نحوه نمره‌گذاري کنکور دکتري
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه نمره‌گذاري کنکور دکتري
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
معاون سازمان سنجش با تشريح نحوه نمره گذاري و طراحي سئوال کنکور دکتري گفت: آزمون دکتري به خودي خود ملاک مرجع يعني مانند امتحانات پايان ترم نمره گذاري نمي شود بلکه اين آزمون با توجه به حدنصاب که داوطلب بايد کسب کند مانند ساير آزمونها نمره گذاري مي شود.

ابراهيم خدايي در گفتگو با مهر افزود: ما از کل پنج درسي که به عنوان منبع آزمون اعلام کرده ايم، نمره کل به دست مي آوريم و براساس آن قبولي اوليه فرد اعلام مي شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر اگر هر داوطلبي از معتبرترين دانشگاه هاي خارج از کشور نيز درخواست پذيرش داشته باشد ، از وي نمره جي آر اي مي خواهند که اين نمره همين آزمون زبان و استعداد تحصيلي است که ما طي آزمون سراسري برگزار مي کنيم اما ما آزمون را يک مرحله تخصصي تر کرديم و دروس پايه مشترک را نيز اضافه کرديم.

وي با اشاره به يکي از مواردي که بيشتر داوطلبان آزمون دکتري نسبت به آن مشکل دارند، اظهار داشت: داوطلبان بحثشان در اين است که کسي که مي خواهد به عنوان مثال در رشته مکانيک سيالات شرکت کند، بايد دروس تخصصي اين رشته را آزمون دهد در حاليکه اين روش در هيچ جاي دنيا رايج نيست.

خدايي با بيان اينکه سازمان سنجش با انجام آزمون فيلترينگ پذيرش دانشجوي دکتري را به صورت متمرکز انجام مي دهد ، گفت: اين آزمون غربال اوليه را انجام مي دهد و مي توان گفت افرادي که وضعيت تحصيلي آنها نسبتا متوسط به بالا باشد، در آن امکان موفقيت دارند.

وي درباره منابع اعلام شده آزمون نيز اظهار داشت: از سوي ديگر منابع توسط افرادي تعيين شده که خود آنها سرفصل هاي اين دروس را نوشته اند. اين افراد معتبرترين مراجع براي تشخيص اين هستند که چه منابعي بايد براي آزمون دکتري تعيين شود.

معاون سازمان سنجش با بيان اينکه قطعا روش طراحي سئوال آزمون دکتري ترکيبي از تستي و کوتاه پاسخ خواهد بود ، گفت: تلاش مي شود سئوالات دروس کمي مانند رياضي ، آمار ، روش تحقيق ، زبان و استعداد تحصيلي به صورت کوتاه پاسخ طراحي شود.

خدايي همچنين تأکيد کرد: سازمان سنجش به هيچ عنوان در نمره دانشگاه و داوطلباني را که دانشگاه به عنوان واجد شرايط اعلام مي کند ذره اي دخالت نمي کند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: